[30] "Opowieść minionego lata" Grażyna Krynicka

Cześć, cześć kochani ♥
Czy mówiłam wam ostatnio jak bardzo zaskakują mnie książki od Wydawnictwa PsychoSkok? Ostatnio znów miałam przyjemność czytać jedną z krótszych lektur - bo tylko 106- ale tak samo jak "Bądź czujna" miała w sobie coś dzięki czemu nie można było odłożyć tej historii na później. Zaciekawieni?

Piękność świata zatrzymamy
Pokonamy siły Złe
Wielką moc w sobie mamy
każdy to dobrze wie [...]
Marta i Kacper w te wakacje przyjeżdżają do cioci Agaty w góry. Codziennie chodzą nad jezioro, gotują razem posiłki, grają w gry. Od pewnego czasu co noc, o północy słychać wokół straszne dźwięki. Następnie zachodzi mgła  i jest w całej dolinie do południa. Podczas ulewnej nocy dom razem z mieszkańcami zostaje wyrwany przez wichurę i mknie w dół, do jeziora po rzece. Co stało się w dolinie? Jakie kroki podejmą dzieci z ciotką? A o co chodzi z magią tego miejsca?

Wciągnęłam się w tą książkę :D i to bez znajomości pierwszej części. Na tylnej okładce było napisane, że jest to swobodna kontynuacja pierwszej części- ale jednak miałam w głowie lekkie obawy, że nie zrozumiem fabuły. W jakim ja byłam błędzie! Cała książka jest napisana lekkim i  młodzieżowym językiem, a dodatkowo możesz ją miało czytać bez znajomości pierwszego tomu.


Gdy przyroda odkrywa przed nami swoje zakryte oblicze, można uczestniczyć w magicznym misterium, w którym króluje fantazja, ale też odwieczne ludzkie problemy.

Nie będę się rozpisywać na temat postaci, nie chciałabym sypać spoilerami ;D Jako głównych bohaterów mamy Martę i Kacpra- rodzeństwo, które się od siebie bardzo różni, ciocię Agatę oraz Frumosa- magicznego skrzata. Każdy z tej grupy jest inny, ale dzięki temu są bardzo zgraną paczką, a każdy może na każdego liczyć.

Świat wykreowany jest boski ♥ Na prawdę. Na każdym kroku spotykamy magię, a to jak wygląda jezioro, las, domek z orzechów oraz wiele innych miejsc, które nasi bohaterowie odwiedzają jest niesamowite. Jeśli autorka albo wydawnictwo mają na stanie domek z orzecha, to ja bardzo chętnie taki przygarnę ♥ Warto tez wspomnieć, że opisy były napisane w ciekawy sposób, sama chciałam wiedzieć co będzie za drzwiami domku, nawet gdy były 5, 10, 11, ... 

Kacper zrozumiał, że był tylko obserwatorem ważnego wydarzenia. Pojął, iż jest w tym miejscu niekoniecznie przypadkiem, więc choć korciły go mozaikowe opowieści, postanowił zająć się tym, co przywiodło go tutaj- szukaniem Marty.

Nasi bohaterowie cały czas podróżują- sama bardzo lubię takie motywy, a wy?- razem z nimi odkryłam i zwiedziłam bardzo wiele miejsc,a z niektórymi gospodarzami na pewno bym się polubiła. Ale cieniasy były okropne :p Narracja w książce była prowadzona z kilku perspektyw- dzięki czemu możemy poznać myśli o odczucia różnych bohaterów o danej sytuacji.

Podsumowywując: Czytając "Opowieści minionego lata" na pewno nie będziecie się nudzić. Historia jest pełna magii, akcja pędzi przed siebie, a bohaterowie cały czas zmieniają miejsce położenia. A dzięki narracji z widoku więcej niż dwóch osób możemy bliżej zapoznać się z historią.


★★★★★★★☆☆☆

Premiera: 4 września
Ocena: 7/10 | Autor: Grażyna Krynicka | Ilość stron: 106 | Rok wydania: 2017 | Gatunek: młodzieżówki | Wydawnictwo: PsychoSkok

Za możliwość przeczytania książki, bardzo dziękuje
Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo psychoskok


4 komentarze:

  1. Też uwielbiam motyw podróży w książkach:)

    Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale wydaję się ciekawa. Na pewno po nią sięgnę:)
    Pozdrawiam:D
    https://krainamola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najlepsze co może być, a w tej opowieści jest to świetnie napisane ♥
      Miłego czytania życzę! :)
      Pozdrawiam cieplutko ;*

      Usuń
  2. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki, jej tematyka jest interesująca :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Złodziejka zapisanych stron , Blogger