Co będę czytać jesienią? | TBR


Cześć, cześć kochani ♥
Obecnie czuję się jak Demeter po utracie Kory. Na świat przyszła fala smutku, pustki w sercu, niechęci oraz zimna. Jesień. Dla mnie to taka trochę zbędna pora roku. W wiosnę mam urodziny oraz zaczyna robić się ciepło, święta wielkanocne, w lato są upragnione przez wszystkich wakacje, jesień to taka "zapchaj dziura" bo nie dzieje się tu nic fajnego, a zima to Boże Narodzenie. A więc co będę robić jesienią?
W naszą polską zapchaj dziurę można robić wiele rzeczy ( kilka z nich jest wypisanych tu : klik ), ale dla mnie jest to przede wszystkim czas na czytanie. Obecnie czytam dwie książki na raz, a jak w dojdzie mi jedna paczka w tym, tygodniu to się zrobią 3 albo 4 😊 Ale mam nadzieję, że do piątku w końcu, którąś skończę i uda mi się napisać dla was recenzję. Ale już bez zbędnego przedłużania, które i tak wyszło bardzo, bardzo długie- przepraszam, zapraszam na jesienny tbr! :)

Z biblioteczki :


Robot w ogrodzie - Install Deborah


Robot w ogrodzie
Deborah Install

Tang jest robotem, który wymaga naprawy. Ben jest mężczyzną, który czuje się całkowicie złamany. Żaden z nich nie jest w stanie wytłumaczyć, jak to się stało, że zagubili się w swoim życiu, ani przewidzieć, jak wiele może im dać ich wzajemne spotkanie.

"Robot w ogrodzie" to czarująca i wzruszająca opowieść o niezwykłej przyjaźni między zagubionym w życiu mężczyzną a niezwykłym robotem, który ma trudności ze zrozumieniem ludzkiego „dlaczego”, ale nie ma problemów ze zrozumieniem miłości.









Prawdodziejka
Susan Denard

Safiya i Iseult, młode czarodziejki, znów wpadły w tarapaty. Muszą uciekać. Natychmiast.
Safi jest jedyną w Czaroziemiach prawdodziejką, zdolną zdemaskować każde kłamstwo. Swój dar trzyma w sekrecie, inaczej zostanie wykorzystana w konflikcie między imperiami. Z kolei prawdziwe moce Iseult są tajemnicą nawet dla niej samej. I lepiej, żeby tak zostało.
Safi i Iseult pragną jedynie wolności. Niebezpieczeństwo czai się tuż za rogiem. Zbliżają się niespokojne czasy, wojna wisi w powietrzu i nawet sojusznicy nie grają fair. Przyjaciółki będą walczyć z władcami i ich najemnikami. Niektórzy posuną się do ostateczności, by dopaść prawdodziejkę.







Wiatrodziej
Susan Denard

Życie Merika nie jest łatwe. Niedawno stracił najlepszego przyjaciela, a do tego właśnie spłonął mu okręt. Za wszystkim stoi jego siostra Vivia, która chce się pozbyć młodego księcia i zasiąść na tronie. Na domiar złego Czaroziemie właśnie stają w obliczu wojny. Świat znany Merikowi bezpowrotnie odchodzi w przeszłość.


Safi i Iseult wpadły w nie mniejsze kłopoty. Znowu zostały rozdzielone i nie wiadomo, czy jeszcze kiedykolwiek się spotkają. Safi towarzyszy cesarzowej, a po piętach depczą im piekielni bardowie. Każdy chce mieć potężną prawdodziejkę po swojej stronie, bowiem jej moc może zdecydować o powodzeniu w rozgrywkach politycznych. Z kolei Iseult po raz kolejny musi się zmierzyć z okrutnym krwiodziejem. A może powinna mu zaufać?





Promyczek
Kim Holden


Tajemnice.
Każdy jakieś ma.
Czasem większe, czasem mniejsze.
Kiedy zostaną ujawnione, mogą uzdrowić.
Mogą również zniszczyć.

Życie Kate Sedgwick nigdy nie było bezbarwne. Dziewczyna pomimo problemów i tragedii zachowała pogodę ducha – nie bez powodu jej przyjaciel Gus nazywa ją Promyczek. Kate jest pełna życia, bystra, zabawna, ma również wybitny talent muzyczny. Nigdy jednak nie wierzyła w miłość. Właśnie dlatego – gdy wyjeżdża z San Diego by studiować w Grant, małym miasteczku w Minnesocie – kompletnie nie spodziewa się, że przyjdzie jej pokochać Kellera Banksa.





Zachciewajki:





Bad mommy. Zła mama
Tarryn Fisher

Jak daleko się posuniesz, aby zawładnąć czyimś życiem?

Jolene i Darius Avery są szczęśliwą parą i rodzicami kilkuletniej Mercy. Pewnego dnia do sąsiedniego domu wprowadza się tajemnicza Fig. Szybko zaskarbia sobie sympatię młodego małżeństwa i staje się powierniczką Jolene. Z czasem zachowanie Fig zaczyna być coraz bardziej niepokojące – kobieta gromadzi w domu rzeczy identyczne jak u przyjaciółki, kupuje takie same ubrania, a na Instagramie publikuje zdjęcia Dariusa. Czy prawdziwym obiektem jej zainteresowania jest Jolene, jej przystojny mąż, czy mała Mercy? A może chciałaby mieć ich wszystkich?


Tarryn Fisher nakreśliła niezwykle intrygujące portrety psychologiczne bohaterów. W jakim stopniu ich motywacje są szczere? A może wszystko, co pokazują otoczeniu, to perfekcyjnie wyreżyserowany spektakl?




Buntowniczka z pustyni
Alwyn Hamilton

Bezkresne piaski pustyni przemierzają tajemnicze bestie, w których żyłach płynie czysty ogień. Krążą pogłoski, że istnieją jeszcze takie miejsca, w których dżiny wciąż parają się czarami. Lud Miraji coraz mocniej występuje przeciwko tyranii Sułtana. Każda noc pośród wydm pełna jest niebezpieczeństw i magii. Jednak osada Dustwalk nie jest ani magiczna, ani mistyczna – to zabita deskami dziura, którą nastoletnia Amani pragnie opuścić przy najbliższej okazji.


Buntowniczka wierzy, że dzięki talentowi w posługiwaniu się bronią, uda jej się uciec spod opieki despotycznego wuja. Podczas zawodów strzeleckich poznaje Jina – tajemniczego i przystojnego cudzoziemca, który może jej pomóc w realizacji planów. Amani nie przepuszcza jednak, że jedna, ryzykowana decyzja, sprawi, że będzie musiała uciekać przed armią Sułtana, ramię w ramię ze zbiegiem oskarżonym o zdradę stanu.






Zdrajca tronu
Alwyn Hamilton

Zaledwie kilka miesięcy temu Amani Al-Hiza, pragnąc wolności, uciekła z domu położonego na końcu świata i zaczęła przemierzać bezkresne piaski magicznej pustyni w towarzystwie tajemniczego obcokrajowca, Jina. Teraz jednak sytuacja diametralnie się zmienia. Kiedy Amani wbrew własnej woli trafia do epicentrum reżimu – pałacu sułtańskiego – przyświeca jej jeden cel: obalenie tyrana.


Zapomnij o wszystkim, co wiesz o Miraji, o rebelii, o dżinach i Jinie oraz Niebieskookiej Bandytce. W "Zdrajcy tronu" jedyne, czego możesz być pewien, to to, że nic nie jest pewne.







Margo
Tarryn Fisher

W Bone jest dom.
W domu mieszka dziewczyna.
W dziewczynie mieszka ciemność…


Margo nie jest jak inne nastolatki. Żyje w ponurym miasteczku Bone, które przejezdni omijają szerokim łukiem. Swój dom nazywa "pożeraczem". Jej cierpiąca na depresję matka nie odzywa się do niej i traktuje ją niczym służącą. Dziewczyna trzyma się na uboczu, dni spędza w samotności. Wszystko nieoczekiwanie się zmienia, kiedy poznaje Judaha – starszego chłopaka z sąsiedztwa. Sparaliżowany, na wózku inwalidzkim, odkrywa przed Margo świat, jakiego dotąd nie znała. Kiedy w okolicy ginie siedmioletnia dziewczynka, dwójka osobliwych przyjaciół rozpoczyna prywatne śledztwo. W głowie Margo pojawia się desperackie pragnienie, aby wytropić morderców. I przykładnie ukarać… Oko za oko. Krzywda za krzywdę. Ból za ból. Rozpoczynając bezlitosne polowanie na zło, dziewczyna nie zdaje sobie sprawy, jaką cenę przyjdzie jej za to zapłacić.





Endgame. Tom 2. Klucz Niebios - Frey James, Johnson-Shelton NilsKlucz Niebios

Frey James, Johnson-Shelton Nils

Toczy się gra o przetrwanie ludzkości. Dziewięciu graczy, z których tylko jeden może być zwycięzcą. Do znalezienia pozostały jeszcze dwa klucze.
Endgame może zostać powstrzymane - Aisling Kopp jest o tym przekonana, choć wydaje się to niemożliwe. Wpada w ręce CIA, która wie o Endgame. Ma też pomysł, który może wszystko zmienić.
Hilal ibn Isa al-Salt ledwo uszedł z życiem z ataku, który potwornie go okaleczył. Teraz jednak ma przewagę nad pozostałymi graczami. Wie, że sekret, który skrywają Aksumowie, może ocalić ludzkość i pokonać istoty stojące za Endgame.
Zdobycie pierwszego klucza kosztowało Sarah Alopay zbyt wiele. Tylko udział w grze może teraz utrzymać z dala demony. Sarah gra, aby wygrać.

Każdy z dziewięciu graczy zrobi wszystko, aby zdobyć "Klucz Niebios" - gdziekolwiek jest i czymkolwiek jest.




Żniwiarz
Paulina Hendel

Mówią, że demony, zabobony i czary odeszły już do przeszłości. Czy na pewno?


Na pierwszy rzut oka Magda jest zwykłą dwudziestolatką. Czas wypełnia jej praca w małej księgarni oraz obowiązki domowe. To jednak tylko pozory, gdyż w wolnych chwilach, zamiast spotykać się z rówieśnikami, Magda tropi upiory rodem ze słowiańskich wierzeń. Z krainy umarłych ucieka najpotężniejsza istota, z jaką Żniwiarze kiedykolwiek musieli się zmierzyć. Tymczasem między Magdą a Mateuszem, tajemniczym chłopakiem, który niedawno wprowadził się do miasteczka, zawiązuje się nić sympatii. Dziewczyna pokazuje Mateuszowi świat słowiańskich wierzeń, nie mając pojęcia, że już wkrótce ona i jej przyjaciele znajdą się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.



Do tego dochodzą: egzemplarze recenzenckie oraz lektury. Trochę się tego nazbierało, ale to chyba nie tylko u mnie zawsze jest taka długa lista książek do przeczytania :D A może któraś z powyższych pozycji jest także w waszym tbr na jesień?
Założyłam sobie w tamtym tygodniu konto na CzytamPierwszy. Myślałam by napisać notkę na ten temat, chcielibyście poczytać? :)
Zaczytanych chwil,
Olcia

12 komentarzy:

  1. Ja na "Robot w ogrodzie" i "Margo" wydają się interesujące, więc na pewno po nie sięgnę :). Może niekoniecznie przeczytam je na jesień. Planuję też przeczytać "Był sobie pies", "Dziewczyny, które zabiły Chole", "Książe mgły", "To", "Endgame", "Siostrzyczka musi umrzeć", "Musimy porozmawiać o Kevinie" i "Koszmarne istoty, które spotykasz każdego dnia". W trakcie będę pewnie też czytać "Wykłady profesora niczego". Heh, niektóre z nich od bardzo dawna czekają na mnie kurząc się na kurczącej się już półce.
    Co do CzytamPierwszy, chętnie przeczytam notkę na ten temat ♡. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miłego czytania :) Endgame bardzo polecam ♥ Książkę "Koszmarne istoty, które spotykasz każdego dnia" również mam w planach. Ja myślałam by czytać w jesień "Powiedz wilkom, że jestem w domu" , ale stwierdziłam, że w zimę będzie się to dużo lepiej czytać :D
      Bardzo się cieszę ♥ Mam już nawet pomysł jak ją wykonać :)
      Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  2. ''Promyczka'' czytałam i bardzo mi się podobał, jednak to ''Gus'' skradł moje serce. Wiem, że Promyczek wielu osobom nie przypadł do gustu, dlatego jeśli będzie tak również u ciebie, to nie zrażaj się do historii Gusa, bo naprawdę warto ją przeczytać. Reszty książek nie planuję czytać, oprócz Tarryn Fisher :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale super ♥ Mam nadzieję, że "Promyczek" będzie mi się podobał ♥ "Gus" muszę dopiero zakupić. Może uda się na KTK ;) Na pewno ją przeczytam ♥
      Również jestem bardzo ciekawa książek Tarryn Fisher :)
      Pozdrawiam ;*

      Usuń
  3. Właśnie czytam "Żniwiarza" i na początku chciałam popełnić harakiri, ale teraz jest nawet nawet, zobaczymy jak będzie potem :)
    Buntowniczkę czytałam i było... średnio. Wszyscy się zachwycają, ale według mnie to najzwyklejsza w świecie młodzieżówka. "Prawdodziejka" to dziadostwo jakich mało :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkiem niezły zestaw ;) Tez mam w planach sporo lektur oby czasu starczyło ...

    OdpowiedzUsuń
  5. "Robota w ogrodzie" mam na półce od... ok, lepiej się nie przyznawać ;P Z całej tej listy najbardziej polecam "Promyczka". Niby przewidywalna powieść, ale i tak płakałam jak głupia. "Buntowniczka z pustyni" to taka zwykła młodzieżówka - dobra, ale raczej nie wyróżnia się na tle innych z tego gatunku.
    Pozdrawiam i życzę Ci powodzenia w realizacji planu!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Meh, o większości słyszałam - żadnej nie mam i nie planuje miec w tym momencie :D A tematyka CzytajPierwszy mnie osobiscie nie bardzo interesuje: już wpisy o tym byly, nie wiem, czy jest sens dodawania czegokolwiek, chyba ze cos sie zmienilo w dzialaniu portalu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też mam na swojej półce Promyczka - stoi tam już od kilku dobrych miesięcy, jeśli nie dłużej - i wypadałoby w końcu się za niego zabrać. Margo polecam Ci z całego serca. Jest to książka na pewno jedyna w swoim rodzaju, a mnie wyjątkowo się podobała, bo uwielbiam motywy psychologiczne w powieściach :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  8. "Prawdodziejka" i "Wiatrodziej" są świetne:) Obie są na podobnym poziomie, choć z różnych względów.

    Czytałam też "Promyczka", ale jak dla mnie była to słaba książka. Ze słabo wykreowanymi postaciami i do granic możliwości rozwleczona.
    Pozdrawiam:D
    https://krainamola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. "Promyczek" to cudowna książka <3
    "Prawdodziejkę" zaczęłam czytać, ale oddałam ją komuś innemu, bo nudziłam się przy tej historii.

    Pozdrawiam
    volusequat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Złodziejka zapisanych stron , Blogger