5 trylogii, które chciałabym przeczytać


Cześć, cześć kochani ♥
Dzisiaj chciałabym was zaprosić na zestawienie 5 trylogii, które chciałabym przeczytać. Podczas zamawiania książek często jedna z nich była w koszyku, ale potem zakupy przekraczały cenowo ilość moich oszczędności i drogą eliminacji jakieś książki musiałam odjąć. Trafiało na trylogię. Chciałam też poczytać coś z biblioteki. To ... też nie jest takie proste. tak a propo muszę iść do biblioteki oddać książki. Może nie dadzą mi kary za trzymanie ich w domu od lipca? Często nie ma pierwszej części trylogii, a jak jest pierwsza to nie ma trzeciej, jak jest trzecia nie ma drugiej, itd.  Tak więc niedługo zbankrutuje doszczętnie, a moje długi mnie przerosną bez zbędnego przedłużania zapraszam was na "% trylogii, które chciałabym przeczytać!"

Trylogia "Dotyk Julii" Tahereh Mafi
Dotyk Juli + Sekret Juli+ Dar Juli 

"„Nie możesz mnie dotknąć – szepczę. Kłamię – oto, czego mu nie mówię. Możesz mnie dotknąć – oto, czego nigdy nie powiem. Proszę, dotknij mnie – oto, co chcę powiedzieć”.

Nikt nie wie, dlaczego dotyk Julii zabija. Bezwzględni przywódcy Komitetu Odnowy chcą wykorzystać moc dziewczyny, aby zawładnąć światem. Julia jednak po raz pierwszy w życiu się buntuje. Zaczyna walczyć, bo u jej boku staje ktoś, kogo kocha. Bestsellerowa powieść, która podbiła serca czytelniczek na cały świecie."

Tą trylogię poleciła mi moja przyjaciółka, która ma prawie identyczny gust czytelniczy co ja - więc heloł... trzeba to przeczytać :D Oprócz tego, dzięki opisowi jestem ciekawa co będzie dalej. Czy będzie to jedna z tych słodkich młodzieżówek gdzie głównej bohaterce wszystko się udaje, a może histroia okaże sie pełna niespodziewanych zwrotów akcji, emocji oraz spisków? Jestem tego bardzo ciekawa :)




Trylogia "Trylogia Klątwy" Danielle L. Jensen
Porwana pieśniarka + Ukryta łowczyni + Waleczna czarownica + Niedoskonalii - premiera 25 paź.

"Od pięciu stuleci trolle nie mogą opuszczać miasta pod ruinami Samotnej Góry. Więzi je klątwa czarownicy. Przez wieki wspomnienia o ich mrocznej i złowrogiej magii zatarły się w ludzkiej pamięci. Niespodziewanie pojawia się przepowiednia o związku, który złamie potężne zaklęcie. W Cécile de Troyes rozpoznano kobietę z przepowiedni. Zostaje więc porwana i uwięziona pod górą. Od pierwszej chwili w podziemnym mieście dziewczyna myśli tylko o jednym – o ucieczce. Trolle, które ją uprowadziły, są jednak inteligentne, szybkie i nieludzko silne. Porwana musi czekać na właściwy moment i stosowną okazję.

Z biegiem czasu dzieje się coś niezwykłego – w sercu Cécile kiełkuje uczucie do tajemniczego księcia, z którym została związana ślubem. Dziewczyna poznaje kolejne osoby, nawiązuje przyjaźnie i powoli uzmysławia sobie, że może być jedyną nadzieją dla mieszańców zniewolonych przez trolle czystej krwi. W mieście wybucha bunt. A Tristan, jej książę i przyszły król, jest jego tajnym przywódcą.

W miarę zanurzania się w świat skomplikowanych intryg politycznych podziemnego świata Cécile przestaje być córką prostego rolnika, staje się księżniczką, nadzieją całego ludu i czarownicą obdarzoną mocą dość potężną, by na zawsze zmienić Trollus, podziemne miasto."

O tej trylogii słyszałam różne opinie. Większość z nich opisywała te książki jako przeciętniaki z świetnie wykreowanym miastem. Jestem ciekawa jakie ja będę mieć odczucia po przeczytaniu tej trylogii (oby pozytywne :D). No i zagłębiając się dzisiaj na LubimyCzytać zobaczyłam ten czwarty tom "Niedoskonali" i mam nadzieję, że będzie to dodatek bo inaczej poprzednie tomy nie zaliczą mi się jako trylogia ;D





Trylogia "Przez burzę ognia" Veronica Rossi
Przez burzę ognia + Przez bezmiar nocy + Wielki błękit 

"Aria żyje w Reverie – rozwiniętym technologicznie świecie oddzielonym od dzikiej natury szczelną kopułą. Jak wszyscy Osadnicy spędza czas w wirtualnych Sferach dostępnych tylko za pomocą specjalnego Wizjera. Kiedy zostaje wygnana za przestępstwo, którego nie popełniła, wie, że śmierć jest blisko.

Perry jako Wykluczony musi walczyć o przetrwanie w brutalnym świecie plemiennych wojen, kanibali i eterowych burz. Udaje mu się przeżyć tylko dzięki wyjątkowym zmysłom pozwalającym wyczuć niebezpieczeństwo i ludzkie emocje.

Drogi Arii i Perry’ego się przecinają. Tylko Perry może ocalić dziewczynę od śmierci. Tylko Aria może pomóc mu odkupić winy. Razem rozpoczynają niebezpieczną podróż…"


Zanim przejdę do zachwytu: kurczę, szkoda, że trzeci tom nie zaczyna się od "przez". Tak dziwnie :P To czas na zachwyty. Nie wiem czemu, ale te okładki mają w sobie coś co mnie hipnotyzuje na chwilę. Autorka wybrała bardzo fajny motyw jeśli chodzi o główną bohaterkę, ale jestem ciekawa jak jest poprowadzony. Czytałam kiedyś coś podobnego- główna bohaterka dostaje wyrok za coś czego nie zrobiła - ale ledwo co dobrnęłam do środka i odłożyłam te historie. Nawet nie wiem co to było, ale było bardzo złe :P Mam nadzieję, że szybko uda mi się poznać losy Arii i Perry'ego i bardzo mi się spodobają :)


Trylogia "Trylogia czasu" Kerstin Gier 
Czerwień rubinu + Błękit szafiru + Zieleń szmaragdu

"Romantyczna, inteligentna i zabawna historia autorstwa niezrównanej Kerstin Gier. Szesnastoletnia Gwen odkrywa, że jest posiadaczką genu podróży w czasie, przez co niespodziewanie przemieszcza się o sto lat wstecz. Okazuje się, że nie jest wyjątkiem – istnieje całe tajne bractwo kontrolujące te podróże. Gwen szybko odkrywa, że jednym z jego członków jest bardzo przystojny dziewiętnastolatek Gideon. Ale zakochiwanie się nie jest takie proste, gdy się skacze tam i z powrotem w czasie i gdy trzeba wypełnić niebezpieczną misję w XVIII wieku..."

O tej trylogii też na pewno słyszeli wszyscy- a ja jako jedyna jej chyba jeszcze nie przeczytałam. Na zdjęciach poniżej są stare wersje okładkowe, a teraz nakładem Wydawnictwa "Galeria książki" cała trylogia wyszła pięknie wydana w twardych oprawach które mnie totalnie zauroczyły. Historia  bardzo mnie ciekawi, ale te okładki zawsze mnie jakoś odpychały. Tak więc teraz nic nie stoi mi na przeszkodzie by poznać historię zakrytą na kartach "Czerwieni rubinu". 





Trylogia "Legenda" Marie Lu

"Mroczna przyszłość, w której nic nie jest takie, jak się wydaje.
Dwa odmienne światy, i dwoje młodych bohaterów, którzy stają w walce przeciwko sobie.
Piętnastoletnia June – geniusz militarny kontra jej rówieśnik Day – nieuchwytny przestępca.
Ich ścieżki krzyżują się. Rozpoczyna się wyścig na śmierć i życie.
Republika, miejsce niegdyś znane jako zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych, jest uwikłana w wieczną wojnę ze swymi sąsiadami, Koloniami.

Piętnastoletnia June, urodzona w elitarnej rodzinie w jednej z najbogatszych dzielnic Republiki, jest wojskowym geniuszem. Posłuszna, pełna pasji i oddana ojczyźnie, jest wychowywana na przyszłą gwiazdę najwyższych kręgów Republiki.
Również piętnastoletni Day, urodzony w slumsach sektora Lake, jest najbardziej poszukiwanym przestępcą Republiki, ale kierujące nim motywy wcale nie są tak podłe jak by się mogło wydawać.

Pochodzący z dwóch różnych światów June i Day nie mają powodu, by się spotkać, aż pewnego dnia brat June, Metias, pada ofiarą morderstwa, a Day staje się głównym podejrzanym. Wciągnięty w śmiertelną zabawę w kotka i myszkę, Day ucieka, próbując jednocześnie uratować swą rodzinę, a June desperacko usiłuje pomścić śmierć brata.

Zbieg okoliczności sprawia, iż oboje odkrywają prawdę o wydarzeniach, przez które połączyły się ich losy. Dowiadują się też, że ich ojczyzna gotowa jest sięgnąć po wszelkie dostępne środki, by zataić sekrety."

Na tej trylogii zależy mi najbardziej z całego zestawienia. Nawet nie umiem tego dobrze wam uargumentować dlaczego. Teraz tworząc ten post przeczytałam 3 linijki opisu. Nawet nie wiem o czym mówi ta trylogia. Po prostu ciągnie mnie do niej jak do magnesu szpilkę :D brawo Ola, umiesz rzucić przykład godny żenady xD Tak to jest po nauce fizyki prze ostatnie 30 minut... Poleciła mi ją Natalia, słyszałam jeszcze może 1-2 pozytywne opinie i od tamtej pory bardzo chcę ją przeczytać. Ostatnio miałam ją nawet w koszyku, ale nie mieli na stanie w księgarni internetowej  :(  Mam nadzieję, że szybko uda mi się to nadrobić ♥




A wy jakie trylogie chcielibyście przeczytać? A może czytaliście, którąś z wymienionych powyżej? Za którą zabrać się jako pierwszą? Koniecznie mi napiszcie na dole ;D
Zaczytanych chwil,
Olcia 

PS: Tak wiem szablon nie jest zmieniony, ale próbowałam go zmienić z dwóch komputerów i nie działa. Mam nadzieję, że mój wróci z naprawy do piątku i na nim to wszystko ogarnę :D

10 komentarzy:

  1. Rewelacyjnie się zapowiadają te trylogie. Kojarzę tytuly ale nie jestem pewna czy to czytałam. Poszukam u siebie w bibliotece. Lubię blogi o książkach 😊 pozdrawiam serdecznie

    www.kasinyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają :) Ja także byłam dzisiaj w bibliotce, ale ani jednej nie mieli. Mam nadzieję, że u ciebie pójdzie dużo lepiej! :) miło mi i ja także :) ♥
      Pozdrawiam cieplutko ;*

      Usuń
  2. Lata temu przeczytałam pierwszą część trylogii o Julii i szczerze? Nie bardzo już pamiętam, o czym konkretnie była :/ Może i bym do niej wróciła, ale notorycznie brak mi czasu. Chcę też nadrobić ksiązki Danielle L. Jensen, bo słyszałam o nich zdecydowanie lepsze opinie niż Ty ;) Trylogię czasu polecam ;)
    PS. Wkradł Ci się mały błąd - "Trylogię czasu" w nowych wersjach okładkowych wydaje nie Galeria książki, a Media Rodzina ;)

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już jest gdy się nałogowo czyta ;D Rozumiem doskonale. Widocznie szukałam nie w tych miejscach co trzeba :D super, będę jej szukać ♥
      Już poprawiony. Dziękuje za czujność :)
      Pozdrawiam cieplutko ;*

      Usuń
  3. Czytałam "Dotyk Julii", "Porwaną pieśniarkę" oraz trylogię czasu. "Dotyk Julii" to typowe guilty pleasure. Lubię tę trylogię mimo, że nie mam ku temu żadnych logicznych argumentów;) "Porwaną pieśniarkę" nie polecam. Strasznie słaba i schematyczna pozycja, a Trollus jest dla mnie bardzo słabo wykreowanym miastem.
    Za trylogię czasu bierz się jak najszybciej:) Bardzo dobre książki, choć muszę przyznać, że poziom spada z tomu na tom.

    Trylogię "Legenda" oraz "Przez burze ognia" mam w planach:)
    Pozdrawiam:D
    https://krainamola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile cudowności przeczytałaś :D ♥ W takim razie idealnie nada się na jesienne wieczory :) Szkoda, że nie przypadła Ci do gustu- chociaż mam wrażenie, że u mnie będzie tak samo :D
      Muszę koniecznie ją zdobyć, bo nie ty pierwsza mi ją bardzo polecasz :)
      Super! Koniecznie napisz jak przeczytasz :)
      Pozdrawiam cieplutko ;*

      Usuń
  4. Czytałam wszystkie z wymienionych i w sumie trudno mi wybrać, która podobała mi się najbardziej. Trylogię Czasu czytałam lata temu i wtedy mi się podobało, chociaż trudno określić jakie zdanie miałabym teraz. Aczkolwiek mam sentyment do serii. Natomiast książki Lu mają świetnych głównych bohaterów oraz sporo trzymającej w napięciu akcji. No i zakończenie, którego się nie spodziewałam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow jestem pełna podziwu :D Trylogię czasu, dużo osób mi poleca więc postaram się ją niedługo zdobyć :) Mam tak samo z Wybranymi :D Ja jestem bardzo, bardzo ciekawa tej trylogii i muszę się koniecznie za nią zabrać ♥
      Pozdrawiam cieplutko ;*

      Usuń
  5. Z tego co wiem po przeczytaniu Trylogii Klątwy, czwarty tom musiałby być raczej dodatkiem, ponieważ akcja książki została zakończona definitywnie, przynajmniej ja miałam takie wrażenie. Ale koniecznie musisz ją przeczytać, bo jest genialna! Serię Legendy i Trylogię Czasu też wspominam bardzo dobrze, za to w Dotyku Julii poprzestałam na pierwszym tomie ;)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  6. A to dobrze :D Właśnie skusiłam się na nią po twojej recenzji ♥
    Tyle dobrych książek, a ja już jestem bankrutem :( Wezmę kredyt u rodziców xD
    Słyszałam, że większość osób kończy po pierwszym tomie :D
    Pozdrawiam cieplutko ;*

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Złodziejka zapisanych stron , Blogger