Disney Book Tag


Cześć, cześć kochani ♥

Niestety mam problem z dodawaniem swoich zdjęć na bloga, przez co trzy zaplanowane posty pojawią się dopiero w przyszłym tygodniu. Ale nie mogłam się powstrzymać i gdy zobaczyłam ten tag to zdecydowałam, że muszę go koniecznie zrobić ♥ Zaczynajmy! :)

1. Mała Syrenka - bohater, który jest wyobcowany lub czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł.
Myślę, że tutaj idealnie pasuje Kylie Galen. Trafia ona w  wakacje do obozu gdzie każdy ma jakieś nadnaturalne moce i tam cały czas je doskonali. A ona nic nie umie, nie potrafi i nie wierzy, że należy do tej grupy wybrańców. W końcu wiecie przez 17 lat byliście uznawani za świra, a tu nagle BUM! całe życie wywraca się wam o 180 stopni...






2. Kopciuszek - bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę.
Ali z "Alicja w krainie zombi" na początku jest nieśmiałą, można powiedzieć, że trochę zagubioną i w żałobie dziewczyną. Cała jej rodzina nie żyje. Jednak wie co ich zabiło. Teraz ona zabije ich. Dziewczyna z tomu na tom staje się silniejsza i odważniejsza. Wie co musi zrobić i o co walczyć. Widzimy jej zachowanie, emocje jakie w niej są. Widać całą jej przemianę.





3. Królewna Śnieżka - książka, której bohaterowie diametralnie różnią się od siebie. 
Sięgnę po jeden z klasyków czyli... Harrego Pottera. Każdy bohater był tam całkowicie inny. Od tych miłych i wrażliwych po tych wrednych.  A jednak udało się większości znaleźć wspólny język. Np. Hermiona taki mały kujonek, Harry sławny i nieśmiały i Ron. Na początku każde z nich ma inny charakter i wydaje się, że przyjaźń nie jest w stanie ich połączyć. Jednak los lubi zaskakiwać i ich przyjaźń pomimo wzlotów i upadków jest piękna



4. Śpiąca Królewna - książka, podczas czytania której zasnąłeś.
Jak przeczytałam to pytanie to od razu zapiła mi się w głowie lampka i ja już wiem o jakiej książce chce powiedzieć. O "Ukojeniu" boże tam z akcją to istna tragedia. Raz pędzi jak roller Coster, ale to bardzo rzadko, a jak nie pędzi to tak się ciągnie... Ja książkę chciałam kilka razy porzucić w trakcie czytania. To się nazywa desperacja.






5. Król Lew - bohater, który w dzieciństwie musiał zmierzyć się z traumatycznym przeżyciem.
Tutaj też dałabym Drżenie. Ale ja będę kreatywna poczekajcie, ja coś zaraz wymyślę... mam! i chyba nawet będę oryginalna :D Traumatyczne wspomnienia z dzieciństwa, okresu dorastania ma Celeana Sandorthien. Co ona przeżyła...






6. Piękna i bestia - książka, której się obawiałeś, a okazało się, że jest wspaniała.
Ja książki wybieram po okładkach albo z polecenia i nigdy nie czytam opisu z tyłu więc tak na prawdę wszystkie mogłyby być dla mnie obawą. Jednak bardzo obawiałam się "Korony w mroku" ponieważ dużo osób pisało, że jest dużo gorsza od pierwszej części. Okazała się fenomenalna ♥ w końcu to Sarah J. Maas ♥









7. Alladyn - bohater, którego życzenie się spełniło.
Spoilery!
Bez zastanowienia Astrid  z Tytanów. Wiedziała o co walczy, jak wysoka jest stawka. Ale nie poddawała się. Cały czas walczyła i  ćwiczyła.








8. Mulan - bohater, który udaje kogoś, kim nie jest. Spoilery!
Maven  z Czerwonej Królowej. Podejrzewałam, że sprawy tak się potoczą ale autorka i tak to świetnie napisała, mnie on bardzo zaskoczył i został przy okazji znienawidzony na zawsze :D







9. Toy Story - książka, której bohaterów chciałbyś ożywić. 
Obawiam się, że gdybym miała wybierać książki i postacie do ożywienia to nasza populacja bardzo szybko by się zwiększyła. Uwielbiam dużo postaci jednak ja nie ożywiałabym ich. W końcu to tam mają swoje miejsce czyż nie? :)





10. Disney Descendants - ulubiony czarny charakter.
I tutaj nie wiem szczerze jak odpowiedzieć. Często czytając jakieś opowieści fabuła skupia się tylko na głównych bohaterach, którzy są zazwyczaj dobrzy (tak się to odmienia?) Mogę pomyśleć o "Szklanym mieczu" czy o "Kostnicy". Ale czy mamy tutaj prawdziwy zły charakter?


Takim oto miłym akcentem kończę dzisiejszy post. Nie nominuję nikogo, ale jeśli masz ochotę wykonać ten tag to czuj się otagowany. Obrazki postaci znalazłam i pożyczyłam od wujka google i Sandry z bloga Galeria Książek.  
Udzielilibyście takich samych odpowiedzi? A może w ogóle się z moimi nie zgadzacie? Napiszcie mi koniecznie :) A jeśli znacie idealny zły charakter to też mi koniecznie napiszcie bo ja nie mam żadnego pomysłu :D
Zaczytanych chwil,
Olcia

26 komentarzy:

  1. Właśnie nigdy nie rozumiem do końca tych pytań o ożywianie bohaterów, przenoszenie się do innych światów etc - uniwersa książek nie są dostosowane do nas,a postacie do naszego świata. My zginęlibyśmy będąc w takim Śródziemiu, a Gandalf nie byłby w stanie funkcjonować u nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! pięknie powiedziane ♥
      Podpisuję się za tym komentarzem! c:

      Usuń
  2. Korona w mroku? zaciekawiłam się ową pozycją:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wg. mnie:
    Mała Syrenka - Max Parkman (Dotknąć prawdy)
    Kopciuszek - Alicja (xD), Aya/Maria
    Królewna Śnieżka - Zerowa Maria i puste pudełko
    Śpiąca Królewna - Hinduska miłość
    Król Lew - ...
    Piękna i Bestia - Harry Potter
    Alladyn - Hazel (jeśli błąd to przepraszam) "Gwiazd naszych wina"
    Toy Story - bo ja wiem? W większości książek, które czytam są jacyś psychopaci... chyba ci "najnormalniejsi" są z "Powiedz wilkom, że jestem w domu" xd
    Disney Descendants - na pewno dużo, teraz nie zliczę xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze ja muszę w końcu się wziąć za "Powiedz wilkom, że jestem w domu"! Jestem bardzo ciekawa tej książki, więc jak ją zobaczę to na pewno ją kupię.
      Bardzo fajne propozycje ♥ Ja nie wiedziałam co dać do kopciusza więc dałam to xD

      Usuń
  4. Bajeczny ten tag, chyba sama się skuszę ;)
    Czarny charakter, yyy...przychodzi mi d głowy tylko Sneip z Hp XD O wiem, Beleth i Azazel, jakoś pozytywnymi postaciami to nie są, nawet z racji, że to diabły XD
    Z KBK przeczytałam tylko 2 części, i Ali och, dobra nie Cole! xD
    Ja tam uwielbiam Hermione, ale Rona nie, chociaż w sumie dość tych rozmyślań :D
    Pozdrawiam cieplutko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam :D
      ja nie chciałam powtarzać dwóch tych samych książek :D hahah :D
      Cole ♥ Szron ♥ Gavin ♥
      Mam to samo ;D
      Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  5. Całkiem zabawny i ciekawy tag! Może kiedyś wykorzystam go u siebie, chociaż jako dziecko nie oglądałam aż tak wielu bajek Disneya i nie wszystkie znam. Masz rację, w serii o Harrym Potterze każdy bohater jest różny. Uważam, że to wspaniałe, bo postaci przewijających się w książce przez 7 tomów jest naprawdę mnóstwo, a mimo to każdy z nich, czy to pierwszo- czy drugoplanowy, czymś się wyróżnia. :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo, ale bajkowy TAG <3
    Może też go kiedyś wykonam u siebie. :>
    TAG bez Harry'ego to nie TAG, więc nie dziwię się, ze i u ciebie ta seria się pojawiła. ;) No i całkowicie sie z tym zgadzam - bohaterowie są bardzo różni i to jest najlepsze w tej serii - możemy sobie do woli wybierać ulubieńców :D
    Piąteczka - ja też uważam, że Korona w mroku była lepsza od pierwszej części <3333 xD
    Bardzo przyjemnie sie to czytało i aż mi naszła ochota na jakąś disney'owską bajkę. :D
    Pozdrawiam!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3
      Koniecznie <3
      Haha xD dokładnie ;D
      Ja właśnie skończyłam oglądać "Mustanga z Zielonej doliny" <3
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  7. Dałabym na początku posta spoiler alert. :p Nieźle zaspoilerowałaś "Tytany" i "Czerwoną królową".
    Czy ja tam widzę Neuschwanstein? <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawałam, ale robiłam na telefonie i mogło się nie zapisać :/
    Przepraszam jeśli ci bardzo zaspoilerowałam :'(
    <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje odpowiedzi:)
    Mała Syrenka - Potter
    Kopciuszek - Celaena
    Królewna Śnieżka - Acotar
    Śpiąca Królewna - Fala
    Król Lew - Nikita
    Piękna i bestia - Miasto kości
    Alladyn - ...
    Mulan - ...
    Toy Story - Większość bohaterów sagi Pieśni Lodu i Ognia
    Disney Descendants - z Dsineya to Skaza, a z literatury to chyba Maven.

    Pozdrawiam:D
    http://krainamola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też fajne propozycje :D o Skazie nie pomyślałam ;) Nikity jeszcze nie czytałam, ale mam w planach :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Cudowny tag <3 Odpowiedziałabym w komentarzu jakie ja bym wybrała postacie, ale gdzieś po połowie dałam sobie spokój i stwierdziłam, że za jakiś czas zrobię go u siebie, bo kocham Disney, więc czemu by nie? :) <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3
      Będę czekać. Jestem mega ciekawa twoich odpowiedzi :)
      Disney życiem <3
      Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  11. Jeśli kochasz Sarah J. Mass to musisz przeczytać Dwór cierni i róż <3 Moim zdaniem jest lepszy od ST ale ja czytałam tylko dwie pierwsze części (oczywiście zamierzam dalej), więc mogę się mylić. Ale już teraz zdecydowanie zgadzam sie co do traumatycznym przeżyć Calaeny.
    Eh, Mavena też znienawidziłam...

    Pozdrawiam!
    Zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie czytam Dwór mgieł i furii <3 mi jakoś bardziej podoba się ST :D 3 i 4 cz. wymiata <3
      A kiedyś brałam go nawet pod uwagę do ship'u xD
      Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  12. Byłam ostatnio na filmie Piękna i bestia i był świetny ! :)
    http://uglyographyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie akurat metamorfoza Alicji nie przekonuje bo potem zaczęła mnie baaaaardzo irytować xd

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi jakoś ta postać nie przeszkadzała :/ dużo bardziej irytuje mnie Milla, mam ochotę udusić dziewczynę xD
      Pozdrawiam cieputko ♥

      Usuń

Copyright © 2014 Złodziejka zapisanych stron , Blogger